διαφημιστείτε στο oraiokastro-city.gr

κατηγορίες του oraiokastro-city.gr

2/03/2018

Τα συμπτώματα της Δυσλεξίας !!!


  • «Δεν καταλαβαίνω τί μου γίνεται, δεν καταλαβαίνω τί μου συμβαίνει... Η αδερφή μου διαβάζει ένα κείμενο σε δέκα λεπτά κι εγώ θέλω δέκα μέρες.  Γιατί εγώ να μην είμαι έξυπνος;  Γιατί να μην μπορώ να διαβάσω comics, που τόσο πολύ μου αρέσουν!  100 φορές να το διαβάσω, η κάθε μία θα είναι διαφορετική από την άλλη...Γιατί εγώ να μην μπορώ να διαβάζω; Δεν μπορώ να καταφέρω τίποτε, οι γονείς μου δεν με αγαπούν, 

δεν αξίζω τίποτα...».



  •  Εικόνα2:   Αυθόρμητη έκθεση  δυσλεξικού  
  •  10 ετών και 2 μηνών, της  Γ΄            
  •                    τάξης, κανονικής ευφυΐας.


  • Το άγχος, η έλλειψη αυτοπεποίθησης, η ανυπομονησία καθώς και η
  • παραίτηση από καθημερινά
  • γεγονότα  είναι τα βασικότερα ψυχολογικά χαρακτηριστικά
  • των παιδιών με δυσλεξία.
  • Η δυσλεξία
  • είναι κυρίως κληρονομική, υπάρχει δηλαδή από τη γέννα. Συνεπώς μπορεί να
  • εντοπισθεί ήδη από την
  • προσχολική ηλικία. Συνήθως συνυπάρχει με το επίσης
  • νευρολογικό κληρονομικό πρόβλημα της διάσπασης προσοχής,
  •  της υπερκινητικότητας και της παρορμητικότητας.
  • Τα πιθανά συμπτώματα είναι:
  • Κληρονομικότητα
  • Δυσκολίες συγχρονισμού – συντονισμού πράξεων
  • Δυσκολίες διατήρησης ρυθμού -
  • ρυθμικών κινήσεων (βηματισμός, χορός...).
  • Προβλήματα αλληλοδιαδοχής
  • Λανθασμένη οφθαλμοκίνηση (ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ):





  • «Οι οφθαλμοκινήσεις του κανονικού και του
  • αργού αναγνώστη έχουν
  • το σχήμα σκάλας (Α,Β) σε αντίθεση με του δυσλεξικού (Γ).
  •  Κάθε σκάλα αντιπροσωπεύει την ανάγνωση μίας σειράς κειμένου.
  • Οι οφθαλμοκινήσεις του κανονικού
  • και του αργού (μη – δυσλεξικός) αναγνώστη
  • έχουν το σχήμα σκάλας, ενώ του δυσλεξικού έχει άμορφο σχήμα,
  • επειδή το βλέμμα του πηγαίνει μπρος – πίσω κατά μήκος της γραμμής.
  • Ο χρόνος τρέχει από αριστερά δεξιά».

  • Ένα δυσλεκτικό παιδί νιώθει ανασφάλεια, φόβο για το άγνωστο, επειδή πιστεύει
  • ότι κανείς δεν μπορεί να το καταλάβει.
  • Σκέφτεται περισσότερο με εικόνες παρά με λέξεις.
  • Επομένως, λειτουργεί συντριπτικά ταχύτερα από τον κοινό εγκέφαλο.
  •  Για τα παιδιά αυτά μία εικόνα ισοδυναμεί πραγματικά με 1000 λέξεις!
  • Και όμως τί κάνουν οι δάσκαλοι, οι γονείς για αυτές τις φατσούλες...;
  • Τα χαρακτηρίζουν ως τεμπέλικα, αδιάφορα,
  • χαζά κι άλλα τέτοια κοσμητικά επίθετα χωρίς να
  • συνειδητοποιήσουν ότι το παιδί αποκτά έτσι χαμηλή αυτοπεποίθηση
  • και μια αρνητική εικόνα
  • για τον εαυτό του. Γιατί λοιπόν, να προσπαθήσει αυτό το παιδί,
  • εφόσον η «ταμπέλα»
  • ήδη του έχει δοθεί;  Με τί κίνητρο να συνεχίσει την εκπαιδευτική του πορεία;
  • Τελικά έχουν καταλάβει οι γονείς ότι μαλώνουν τα παιδιά τους,
  • γιατί είναι έτσι όπως
  •  αυτοί τα γέννησαν;»
  • Είναι αναγκαίο να γίνει συνειδητή προσπάθεια τόνωσης του ηθικού τους
  • και να αποφεύγονται
  • οι αρνητικές και οι υποτιμητικές παρατηρήσεις,
  • γιατί έτσι  μειώνουν την αυτοπεποίθηση,
  • τα κίνητρα και συνεπώς τη σχολική τους επίδοση.
  • Τονίζουμε και επαινούμε πάντα το σωστό!
  • Επιβραβεύουμε την προσπάθεια, ασχέτως αποτελέσματος!
  • Αποφεύγουμε τη σύγκριση με άλλα παιδιά,
  •  ιδιαιτέρως με αυτά που τα πάνε καλύτερα.
  • Τα παιδιά με δυσλεξία είναι πολύ πιο ευαίσθητα στην απόρριψη,
  • καθώς καθημερινά την βιώνουν στο σχολείο, στη γειτονιά!
  • Η στοργή και η ενθάρρυνση των δυσλεκτικών επιφέρει θετικά αποτελέσματα 
  • τόσο στον ψυχοκοινωνικό όσο και στο μαθησιακό τομέα. 
  • Αλλάζει όλη τους η ζωή, είναι ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ!  
  • Η δυσλεξία δεν αποτελεί ασθένεια, ούτε αδυναμία!
  • Μην ξεχάσετε ποτέ ότι ένα ευτυχισμένο παιδί μαθαίνει,
  •  ένα όμως δυστυχισμένο μαθαίνει μόνο για τη δυστυχία!!
  •                                                                                                                      
  •   D.C   Ωραιοκάστρου                                                                                                                      
  •  Δρόσου Ευαγγελία
  •  2310-696864
  •      Eπιστημονική   Διευθύντρια                                                                                                                               
  •